Oświadczenie prasowe Prezesa TPV w sprawie inwestycji w Gorzowie Wlkp.

2007-05-25

Szanowni Państwo,

Bardzo się cieszę z mojej obecności tutaj i uczestnictwa w tym historycznym momencie, kiedy koncern TPV czyni pierwsze kroki w kierunku realizacji swojej inwestycji w Polsce. Wiem, że dzisiejsze wydarzenie nie byłoby możliwe bez wsparcia wielu osób, są ni nimi z pewnością:

1. Pani Teresa Korycińska z Ministerstwa Gospodarki
2. Pan Krzysztof Dołganow i cały zespół Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
3. Pan Prezydent Gorzowa Wlkp. Tadeusz Jędrzejczak,

oraz wszystkie inne nie wymienione tu osoby, firmy i instytucje, które wspierały i wspierają nas podczas całego przedsięwzięcia.

TPV jest światowym liderem w technologii i produkcji LCD. Niemniej jednak marka firmowa nie jest marką rozpoznawaną przez ostatecznych odbiorców naszych telewizorów, czy też monitorów w Polsce. Dzieje się tak dlatego, że jesteśmy tzw. producentem OEM, czyli produkujemy dla innych marek. Naszymi największymi odbiorcami są takie znane firmy jak Dell, Philips, Sony, Acer, Norcent, HP i Lenoro, wymieniając tylko nielicznych.

Ta strategia, w połączeniu z ciągłym procesem rozwoju, technologią i jakością produktów, przyczynia się do dynamicznego wzrostu TPV Technology Limited na tym zawsze wymagającym rynku. TPV Group z dumą pragnie zakomunikować, iż w 2006 roku sprzedaż naszych produktów osiągnęła poziom 5,6 miliona Euro przy zatrudnieniu 25 500 pracowników w 6 fabrykach i 21 innych przedsiębiorstwach na 4 kontynentach.

Rynek europejski jest jednym z najważniejszych rynków dla TPV Group. Jego ciągły wzrost nie może pozostać niezauważony. Przeanalizowaliśmy dynamikę rozwoju tego regionu i możliwości związane z wybudowaniem własnej fabryki na długi okres czasu. Pytanie nie brzmiało zatem „czy budować", ale „gdzie". I muszę przyznać to nie było łatwe zadanie. Europa ze swoją dywersyfikacją, zróżnicowaniem narodowościowym, różnorodnością kulturową i szerokim wachlarzem skomplikowanych regulacji legislacyjnych stwarza wielkie szanse dla przedsiębiorstwa takiego jak nasze, ale jest również olbrzymim wyzwaniem.

Ze wszystkich możliwych lokalizacji, po dokonaniu bardzo dokładnych analiz, wybraliśmy Polskę i Gorzów. Pojawiły się pytania o koszty produkcji i transportu. Jednak nie to okazało się najważniejsze. Faktycznie największym krytycznym czynnikiem, którego jesteśmy świadomi, są ludzie. Ale im dłużej znamy Polaków, czujemy się z wami bardziej zżyci, tym bardziej cieszymy się z decyzji która została podjęta. Niektórzy z Państwa prawdopodobnie wiedzą, że TPV współpracowało ostatnio z innym producentem LCD w Polsce. Lekcja, jaką otrzymaliśmy na temat różnic kulturowych pojawiających się chociażby w stylu zarządzania pomiędzy kulturą polską i chińską, jest naprawdę wyjątkowa. Większość z Państwa z pewnością zauważyła, iż obranie właściwej drogi do realizacji inwestycji w Gorzowie zajęło nam trochę czasu. Ale ten, kto wraz z nami cały czas podążał tą drogą, również odnotuje fakt, że ten proces uległ ostatnio znacznemu przyspieszeniu. A to dopiero początek prawdziwego przyspieszenia.
Proszę mi wierzyć, że jesteśmy obecnie bardzo zaangażowani i zdeterminowani.
Dzisiaj, 25 maja, miał miejsce oficjalny zakup gruntu pod inwestycję w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Jednocześnie otrzymaliśmy pozwolenie na działalność w strefie. Naszym głównym celem jest ukończenie budowy fabryki i przygotowanie linii technologicznych pod produkcję do 15 marca 2008 roku.

To jest z pewnością duże wyzwanie organizacyjne i konstrukcyjne. Oczywiście po drodze napotkamy wiele przeszkód i mniej lub bardziej przykrych niespodzianek, ale z zadeklarowanym wsparciem władz lokalnych i naszą determinacją powinniśmy osiągnąć cel i wyprodukować pierwszy telewizor LCD 16 marca 2008 roku.

W tym wyścigu korzyść dla TPV jest oczywista. Ze wparciem wykształconych, doświadczonych i zaangażowanych ludzi, w oparciu o zaawansowaną ekspertyzę produkcyjną nowa fabryka w Gorzowie jest skazana na sukces.

Na koniec chciałbym się skupić na prawdopodobnie najważniejszym aspekcie inwestycji TPV w Gorzowie. Ta inwestycja nie jest jedynie samolubnym źródłem zysków koncernu, w którym tylko jedna strona jest beneficjentem, a inni zaangażowani tracą. Inwestycja TPV pozytywnie wpłynie na wzrost ekonomiczny regionu i zachęci do inwestycji większe i mniejsze firmy bezpośrednio lub pośrednio związane z produkcja telewizorów i monitorów LCD. W rzeczywistości nasi potencjalni dostawcy zostali już zaproszeni do inwestycji w naszym kampusie.

W przyszłości, rozwój i koncentracja otoczenia biznesowego z pewnością pomoże obniżyć poziom bezrobocia w regionie i spowoduje wzrost poziomu życia w Gorzowie i okolicach.

Biznes typu win-win, w którym wygrywają wszystkie zaangażowane strony, jest najmilszą grą ekonomiczną, w jaka można grać.
To jest naprawdę wspaniałe, że jedna z takich rozgrywek została właśnie rozpoczęta.


Dziękuję

Wiceprezes Zarządu TPV Group Jeffrey Liao